Před 14ti lety na Radnické, nyní na Bezdružické. Lokálce hrozí zastavení provozu, kvůli mostu.

12.02.2017 13:15

Radnická a Bezdružická lokálka mají mnoho společného. U obou končí koleje v konečné stanici a dále nevedou, obě jsou romantické, mají podobný počet zastávek a hlavně obě hned na začátku překonávají údolí po ocelovém mostě.

Radnická lokálka (176) překonává po téměř 26m vysokém a 105 m dlouhém mostě údolí řeky Klabavy. Most tvoří dva krajní pilíře a dva střední střední pilíře, mezi nimi jsou tři pole příhradové konstrukce.

V roce 2003 byl most v havarijním stavu a hrozilo jeho zřícení. Provoz na celé lokálce, na kterou jedinná cesta vede přes právě onen most, byl v ohrožení. Naštěstí se most dočkal rekonstrukce a dodnes se po něm prohání vlaky radnické střely......

Nyní podobný problém na Bezdružické

Sto let starý, 44 metrů vysoký a 210 metrů dlouhý ocelový most přes údolí přehrady Hracholusky jiš dlouhá léta volá po rekonstrukci. Most je v havarijním stavu a SŽDC již uvedla, že jestli do ledna 2018 nebude rekonstrukce zařazena do investičních akcí, bude zde zastaven provoz. Vlaky by nahradily autobusy. Dle projektu by mělo dojít k výměně mostních polí a přístavby lávky pro pěší.

Projekt brzdí také žádost o zařazení mostu mezi kulturní památky.

Lokálka je významnou dopravní tepnou pro Konstantinolázeňsko. Je to takřka jediná možnost spojení s Plzní a cestující ji využívají pro dopravu do škol, zaměstnání a v sezóně za rekreací. Proto držíme palce, ať se most podaří opravit.....