SYSEL NEJEN NA POLI, ALE I NA NAŠICH KOLEJÍCH

SOUPRAVY SE ŘÍDÍCÍM VOZEM SYSEL U NÁS POTKÁME NA VĚTŠINĚ SPOJŮ BEROUN - ZDICE - ROKYCANY - CHRÁST U PLZNĚ - PLZEŇ HL.N.

Na západočeských kolejích se tito ,,hlodavci'' vyskytují od grafikonu 2012/13. Výhodou je, že po příjezdu do cílové stanice není potřeba objíždět lokomotivou na druhý konec soupravy, ale stačí jen přejít do řídícího vozu, ze kterého je lokomotiva, která celou soupravu tlačí, ovládaná dálkově. Výhodou je zkrácení pobytu v obratových stanicích a snížení provozních nákladů. Vůz ná jedny jednokřídlé a jedny dvoukřídlé dveře. Jednokřídlé se nachází na kraji u přechodu do vložených vozů, dvoukřídlé jsou u stanoviště strojvedoucího a vstupují do prostoru pro cca 12 jízdních kol, kočárky a jiná objemná zavazadla. Interiér je plně klimatizovaný, má 58 pevných a 12 sklopných sedaček 2. vozové třídy, vybavení pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace a ve voze nalezneme jednu toaletu s uzavřeným systémem. Sedadla cestujících jsou typu Borcad Regio, police na zavazadla jsou příčné. Ve vlaku nechybí audiovizuální informační systém. Instalovány jsou i zásuvky 230 V, vždy jedna na dvojici či čtveřici sedadel. Vůz je vhodný pro cestující na vozíku, ale není nízkopodlažní, proto je potřeba vozíčkáře naložit mobilní zvedací plošinou....

VÝHODY A NEVÝHODY

+ Komfort jízdy, pohodlnné sedačky, uzavřené WC, klimatizace, zásuvky 230V.....

- Vůz je značně poruchový