PO ZÁPADĚ ČECH MŮŽEME CESTOVAT I ELEKTRICKOU JEDNOTKOU 680 PENDOLINO

SEDMIVOZOVÁ ELEKTRICKÁ JEDNOTKA MÁ 4 TRAKČNÍ VLOŽENÉ A 3 VLOŽENÉ VOZY. POUŽÍVÁ SE VÝHRADNĚ PRO VLAKY SC PENDOLINO, DNES POUZE NA LINCE FRANTIŠKOVY LÁZNĚ - PLZEŇ - PRAHA - OLOMOUC - OSTRAVA - BOHUMÍN - KARVINNÁ. VLAKY SC JSOU POVINNĚ MÍSTENKOVÉ, MAJÍ JEDEN BUFETOVÝ VŮZ, JEDEN VŮZ 1. TŘÍDY, JEDEN VŮZ 2. TŘÍDY S TICHÝM ODDÍLEM A ČTYŘI VOZY KLASICKÉ 2. TŘÍDY. DÉLKA CELÉ JEDNOTKY ČINNÍ 184 METRŮ. JEDNOTKA 680 JE TAKÉ JEDINNÝ VLAK V ČR, KTERÝ MÁ NAKLÁPĚCÍ SYSTÉM. NAKLOPIT SE MŮŽE O 6,8 STUPNĚ. MŮŽE JET RYCHLOSTÍ 230KM/H, V ČESKU JE VŠAK OMEZENA NA 160KM/H.

PENDOLINO V ZÁPADNÍCH ČECHÁCH

2 páry vlaků SC Pendolino zajíždí denně do západních Čech. Zastaví nejprve v Plzni hl.n, dále ve Stříbře, v Plané u Mar. Lázní, v Mariánských Lázních, v Chebu a jeden pár svou jízdu končí až ve Františkových Lázních. Kromě toho jsou od prosince 2013 zrušené povinné místenky v 2. třídě, díky tomu je možno cestovat z Plzně do Stříbra, Plané apod. jako klasickým rychlíkem a je možno jet Pendolinem i z Chebu do Frantičkových Lázní a zpět(vlaky SC dříve zastavovaly v Chebu jen pro výstup/nástup).

Od prosince 2017 jezdí Pendolino z Prahy do Chebu jako vlak InterCity (IC). Tím pádem jsou místenky zrušeny v celém úseku z Prahy do Františkových Lázní.

IC Pendolino je plně integrováno do linky Ex 6 ,,Západní expres"