OBRAZEM Nový ,,Hlavák" i autobusák v Plzni se začíná rýsovat...

04.05.2018 20:48

PLZEŇ Severní část hlavního vlakového nádraží v Plzni je již hotová. Cestujícím slouží zcela nová, bezbarierová nástupiště i nový podchod ve východní části nástupišť. Jižní část ovšem ještě nedávno vůbec nevypadala, že tam někdy nějaké nádraží bylo. Nyní se tam však již začala rýsovat nová nástupiště. Ta budou, stejně jako v severní části bezbariérová a propojena nově budovaným podchodem ve východní části.

Součástí 2. stavby v uzlu Plzeň, která se týká přestavby osobního nádraží, je také výměna železničních mostů přes Mikulášskou ulici, která odstartovala loni na jaře snesením prvního, severního mostu (blíže k centru). Zcela nový, betonový most byl dokončen a první vlaky se po něm projely loni v prosinci. Druhý most zmizel letos v polovině února stejně tak, jako 5. a 6. nástupiště a jižní část nádraží dočasně zmizela a nahradilo ho staveniště.

Rýsovat se začal také nový, autobusový terminál ,,Hlavní nádraží", který vzniká v Šumavské ulici. Deset odjezdových a devět odstavných stanovišť by mělo sloužit především pro autobusy z Rokycanska a severního Plzeňska. Nová trolejbusová točna umožní prodloužit ve špičkách posilové trolejbusové spoje k hlavnímu nádraží, které nejspíše z technických důvodů v současné době začínají nebo končí v zastávce Mrakodrap za Wilsonovým mostem na Americké třídě. Terminál bude propojen zcela novým podchodem se všemi nástupišti vlakového nádraží a nebude chybět ani sociální zázemí nebo parkoviště. Prvními spoji se z terminálu Hlavní Nádraží svezeme zřejmě od grafikonu 2018/19, který vstoupí v platnost v polovině prosince.

V průběhu podzima by měla být dokončena také celá jižní část nádraží včetně nástupišť a již zmíněného mostu přes Mikulášskou. To už nám budou sloužit dva podchody (jeden, původní v západní části, již plně funkční a druhý, zcela nový ve východní části, funkční jen částečně mezi nástupišti 1 až 4), 6 moderních nástupišťa autobusový terminál. Na řadu pak přijde staniční budova. Celkové dokončení osobního nádraží je plánováno do konce roku 2019. 

Pohled od Slovan:

pohled od východu z mostu:

nový terminál se rýsuje:

Již hotové 3. nástupiště:

Částečně zprovozněný nový podchod ve východní části:

ČTĚTE TAKÉ:

Bezdružickou čeká možná největší výluka v historii, práce na mostě odstartovaly...

Bezbariérovost, poloostrovní nástupiště a zábradlí. Bezdružice i Lázně projdou rekonstrukcí....