Legiovlak byl napaden. Bezdružická lokálka se proměnila v Transsibiřskou magistrálu....
Vozy Legiovlaku, hnané parní lokomotivou 354 Všudybylkou, jely po trati od Konstantinových Lázní do Bezdružic. Cestu jim ovšem zkřížili Bolševici. Do boje se zapojil také letoun a obrněné vozidlo. Trať zahalil dým pyrotechniky a výstřely. Bolševici po chvilce přišli o obrněné vozidlo, pár jich přišlo o život a ostatní se museli ukrývat za pytle s pískem. Boj trval asi 30 minut, než Legionáři vybojovali magistrálu a Legiovlak se mohl vrátit na bezdružické nádraží....
Asi takto to vypadalo v sobotu, kolem druhé hodiny odpolední u Bezdružic. Tento víkend se totiž v Bezdružicích otevřel veřejnosti Legiovlak. Souprava 12 dřevěných vozů dorazila do Bezdružic ze zastávky v Domažlicích v pondělí mezi vlaky 27315 a 27314. Již od jara probíhaly přípravy na bojové ukázky, jednání s majitely pozemků atd.
Nejprve se odehrály dvě menší ukázky na bezdružickém nádraží. Největší bitva se odehrála na trati kousek za stanicí. Právě zde byl příhodný terén a podmínky pro zorganizování bitvy. Ačkoliv vlaků na trati nejezdí moc, musel být jeden pár vlaku nahrazen autobusy pro zabezpečení akce. Celá replika Legiovlaku byla k prohlídce na bezdružickém nádraží. Hlavní zázemí akce bylo na nedalekém letišti, které nabízelo občerstvení, vojenské suvenýry a prohlídku letounů.
Zájem o návštěvu akce byl poměrně vysoký. Hodně účastníků přivezl vlak 27314, který byl mimořádně posílen druhou Regionovou a byl ne málo naplněn. Vydařenou akci nepokazilo ani počasí, které si dalo říct a s deštěm počkalo až těsně po skončení bitvy.
autor fotografie: Ladislav Matejka
Legiovlak je přesnou replikou legionářského vlaku, který během 1. světové války bojovaly československé legie na Transsibiřské magistrále v Rusku. Vlak vyjel poprvé na koleje v loňském květnu a do roku 2020 projezdí křížem krážem celou republiku. Některé vozy byly rekonstruovány také na nedalekém Krasíkově.....